הודעות חשודות יכולות להיות הודעות SMS משונות מהבנק הכוללות קישור, מייל עם דרישה חשודה לתשלום מכס לחבילה שהזמנתם, הודעה לא אופיינית מדואר ישראל או קישור למילוי פרטי כרטיס אשראי כדי לקבל זיכוי. הודעות אלו בדר”כ מכילות לינק המעודד מסירה של פרטים אישיים, סטטוס או אמצעי תשלום ומידע זה עובר ישירות למתחזה.
חלק מאמצעי הזהירות שאפשר לנקוט כדי להתמודד עם הונאות בכרטיס האשראי:
חברת כאל מציינת בבירור ב- SMS שנשלח מטעמה, בעבור איזו עסקה נשלח הקוד, שם בית העסק וסכום העסקה. כל מה שנדרש הוא לקרוא את ההודעה במלואה, ואם פרטים אלו אינם מוכרים אין להמשיך בפעולה וכמובן לא למסור את פרטי הקוד שהתקבל לשום גורם.
שיחות אלו מתחזות למספר טלפון שנראה לכם שהוא מחברת האשראי, מהמשטרה או מכל גורם אחר שלכאורה הגיוני למסור לו מידע אישי. הכלל שחשוב לזכור הוא לא למסור לאף גורם שמתקשר שום פרט. לא קוד אישי חד פעמי - ובוודאי שלא מספר כרטיס.
המתחזה יכול לטעון שהוא איש ביטחון, עובד של חברת האשראי או של כל חברה אחרת שנשמעת לכם אמינה. בשיחה הוא יבקש את הקוד האישי שקיבלתם, כדי שהוא יוכל לאמת שאתם אכן בעלי הכרטיס. במקרים אחרים הוא יכול לומר שקיימת הונאה או חשד להונאה בכרטיס האשראי ועליכם לתת את הקוד כדי שהוא יוכל לחסום את הכרטיס ואין למסור לו את הפרטים
אתרי פישינג הם אתרים שמתחזים לאתרים רשמיים של גופים אמינים כמו חברות כרטיס אשראי, בנקים, ספקי דואר אלקטרוני ועוד. אתרים אלה מנסים לגרום למשתמשי האתר למסור את הפרטים האישיים שלהם, בדרך כלל שם משתמש וסיסמה.
ברוב המקרים קשה מאוד להבחין בין האתר הרשמי של החברה לבין האתר המתחזה, ולכן צריך לשים לב באיזה אתר אתם גולשים, להקליד את כתובת האתר בעצמכם ולא ללחוץ על קישורים שהגיעו לכם במייל, בהודעת sms או ברשתות החברתיות. אם אתם רוצים להיכנס לחשבון שלכם באתר רשמי כמו אתר הבנק או חברת כרטיס האשראי שלכם, עליכם להקליד בעצמכם את כתובת האתר בדפדפן.
אם אתם חוששים שקיימת הונאה או ניסיון להונאה בכרטיס האשראי שלכם, פנו למוקד השירות שלנו שזמין 24 שעות לאורך כל השבוע
אם יש חשד להונאה יש להתקשר לשירות הלקוחות של כאל במספר 03-5723666
כדי לחסום את הכרטיס או לבטל את הכרטיס בארנק הדיגיטלי בו בוצעה העסקה החשודה