איך מקבלים את דו"ח האשראי שכאל הפיקה?
אפשר להזמין את הדו"ח שכאל הפיקה בלחיצה כאן, ואנו נדאג לשלוח אותו למייל שלך. כדאי לדעת שהדו"חות נשמרים בכאל למשך עד חצי שנה. אגב, אפשר להזמין דו"ח אשראי גם בלי קשר לכאל. כל הפרטים כאן
מתי כאל מבקשת לקבל דו"ח אשראי?
כאל נעזרת במידע ממאגר האשראי במקרים שונים, במסגרת בקשת אשראי חדשה או להבטחת ביצועה של עסקה שהלקוח עשה.
איזה מידע נמצא במאגר האשראי?
לפי בנק ישראל, המידע שנמצא במאגר כולל:
נתוני אשראי – נתונים שמגיעים ממקורות נותני אשראי. נתונים אלה יכולים להצביע על עמידה בהתחייבויות האשראי של הלקוח, למשל: תשלומים שהלקוח התחייב עליהם ופירעונם, בקשות אשראי, מסגרות אשראי ומידע על צ'קים שהוצגו ושחזרו מסיבת אין כיסוי מספיק.
מידע מרשויות המדינה – מידע העלול להצביע שהלקוח אינו עומד בהתחייבויות התשלום שלו. המידע מגיע מהכונס הרשמי, מלשכות ההוצאה לפועל וממדור חשבונות מוגבלים בבנק ישראל.
כל כמה זמן ניתן לפנות למאגר האשראי?
נתוני האשראי שנאספים במאגר הם של הלקוח, ולכן אפשר תמיד לקבל אותם לשימוש אישי. זוהי זכותך לקבל בכל שנה דו"ח ריכוז נתונים אחד בחינם. דו"ח הריכוזים הוא רחב יותר מדו"ח אשראי וכולל מידע שכאל לא חשופה אליו, כמו ריביות שהלקוח משלם. בקשות נוספות לקבלת הדו"ח כרוכות בתשלום.
בנוסף, באפשרותך לאשר גם לנותן אשראי לצפות בנתונים שלך לצורך קבלת אשראי חדש או להבטחת ביצועה של עסקה שעשית, כל זמן שההסכמה שלך בתוקף.
לאיזו תקופה הדו"ח מתייחס?
הדו"ח שמתקבל בכאל משקף את התנהלות הלקוח בשלוש השנים האחרונות לפני הפקת הדו"ח.
לכמה זמן נשמר המידע עליי?
קיימת חלוקה ל-2 סוגי מידע:
מידע שמועבר מכאל לבנק ישראל נשמר לפי החוק למשך יותר מ–10 שנים.
נתוני האשראי שמועברים מלשכת האשראי לנותן אשראי כוללים מידע שדווח ב-3 השנים האחרונות לפני מועד בקשת המידע.
איך אפשר לשפר את דירוג האשראי שלי כדי לקבל תנאים טובים יותר?
לפי בנק ישראל, התשובה המדויקת לכך תלויה במודל הדירוג של כל לשכת אשראי, אך ישנם מספר עקרונות מנחים שעשויים לסייע בכך:
להקפיד על תשלום כל התחייבות במלואה ובזמן
להתאים את מסגרות האשראי לרמת הצריכה שלך ולהימנע מחריגות ככל האפשר
לוודא שנתוני האשראי שלך נכונים, שלמים ומדויקים. אם מצאת טעות בנתונים, יש לפנות לתקן אותה בהקדם
למה חברת כאל עובדת עם מאגר האשראי?
המידע מהמאגר מאפשר לנו להתאים ללקוחות הקיימים שלנו וללקוחות חדשים את הצעות האשראי שלנו טוב יותר.
האם אפשר לסרב להיות מדווח למאגר? ואם כן, מהן המשמעויות לסירוב?
לפי בנק ישראל, נותני האשראי מחויבים בדיווח. עם זאת, זכותך להפסיק את איסוף נתוני האשראי שלך בבנק ישראל בכל עת, כל עוד לא מדובר בתקופה שבה קיימים נתונים שמעידים על כך שהפסקת לעמוד בהתחייבויות שלך. תקופה זו נקראת "תקופת הגבלה", ואי אפשר בתקופה זו לבקש להפסיק או למחוק את הדיווח למאגר.
חשוב לדעת שהפסקת איסוף הנתונים גורמת גם למחיקת כל המידע שנאסף במערכת עד למועד בקשתך, כולל מידע חיובי שעשוי לשפר את דירוג האשראי שלך. כלומר, הפסקת איסוף הנתונים עשויה להשפיע לרעה על יכולתך לקבל אשראי בתנאים מיטביים. גם דו"חות שהזמנת בעבר נמחקים מהמערכת ולא יתאפשר לאחזר אותם.
אם ברצונך למנוע מנותני אשראי לקבל את המידע שלך אך עדיין לשמור את הנתונים במערכת לצורך שימושך האישי, אפשר להגביל את מסירת נתוני האשראי שלך לגופים לפי בחירתך במקום לבצע הפסקה של איסוף הנתונים.
האם שותף בחשבון שלי משפיע על המידע שמדווח עליי למאגר?
המידע מהמאגר מאפשר לנו להתאים ללקוחות הקיימים שלנו וללקוחות חדשים את הצעות האשראי שלנו טוב יותר.
אם אישרתי לבנק שלי לפנות למאגר האשראי, האם זה רלוונטי גם לכאל או שצריך לאשר מחדש?
ההסכמה לפנייה למאגר היא לנותן האשראי כנגד עסקת האשראי הרלוונטית, ולכן הסכמה שניתנה לבנק היא רלוונטית לאשראי שהבנק נותן ולא לאשראי שכאל נותנת. כאל נדרשת לקבל את הסכמתך לפנייה למאגר האשראי בנפרד.
האם הפנייה למאגר היא בכרטיסים של כאל שהונפקו על ידי הבנק?
לא. הפנייה למאגר האשראי מותרת רק בנוגע לאשראי שמציעה כאל ללקוח.